Coloro ja uuden alku

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Shop-In-Shop -tyylillä Coloron toimesta rakennettu Karhu Flagship -ratkaisu K-Supermarket Mankkaalla koostuu kokonaan kiinteistä rakenteista.

Näkyvyysratkaisuistaan tunnetun Coloron Roope Ropposen mukaan yrityksen pääasiallinen tavoite messuilla on esitellä retail- ja näkyvyysratkaisujen mahdollisuuksia. Hän arveleekin, että heidän osastostaan tulee jo ulkoasultaan hieman ns. normaalista poikkeava.

– Haluamme kertoa minkälaisia luovia ratkaisuja meidän ammattitaidollamme pystytään tekemään. Uskon, että korona-aika teki meistä entistä luovempia. Tuoreen yrityskaupan myötä palvelutarjoamamme on jo sellainen, että on vaikea keksiä mitä siitä puuttuisi.

Coloro lähtee messuille mukaan positiivisella mielellä.

–  Tämä aika merkitsee meille uuden alkua, sillä voimme jälleen keskittyä tulevaan ja avata tapahtumateollisuuden palvelut ja tuotteemme ihan toden teolla.

Huhtikuun lopulla toteutettu Coloron liittäminen PunaMusta Media -konserniin myös vahvistaa näkemystä.

Ropponen mietiskelee messujen kynnyksellä sitä, miten nuoret ikäluokat saataisiin kiinnostumaan nykyistä enemmän graafisesta alasta ja sen mahdollisuuksista.

– Saattaa olla vaikeaa innostaa peruskoululaisia tai lukiolaisia tulemaan vaikkapa graafisen alan messuille. Se on sääli, koska ala on nykyisin erityisen innovatiivisessa vaiheessa. Ylipäätään kaikkien alan toimijoiden pitäisi yhdessä avautua maailmalle vaikkapa nyt messujen kautta.

Coloron Roope Ropposen mukaan varsinkin ns. viimeisen metrin asiakaskokemuksessa riittää vielä paljon potentiaalista tekemistä alan yrityksille, kunhan ne uskaltaisivat lähteä oman hiekkalaatikkonsa ulkopuolelle.

Coloro perustettiin vuonna 2018.

– Nykyisin ideoimme aktiivisesti erilaisia myymäläratkaisuja yhdessä asiakkaiden ja suunnittelijoiden kanssa eli emme vain valmista vain sitä, mitä asiakkaat tilaavat. Taakse jäänyt pahin korona-aika ei tietenkään ollut helppo Colorollekaan. Siitä kuitenkin selvittiin ihmettelyn, ideoinnin, innovoinnin ja joustojen avulla.

– Valmistimme mm. itse kehitettyjä suojavisiirejä melkoisella menestyksellä. Jos yrityksellä oli jo ennen koronaakin kovat kasvutavoitteet, ne oikeastaan vain kasvoivat tänä aikana. Isot investointisuunnitelmatkin on nyt tehty.

Tiina Ruulio

Seminaariohjelma

Messuilla kuullaan kahden päivän ajan mielenkiintoisia puheenvuoroja SIPP City Stage -lavalla.

Autoteippauskilpailu

Sign, Print & Promotion -messuilla näet kuinka teipataan ajoneuvoja. Messuilla palkitaan myös Suomen paras teippari!