Tamperelainen Kurki Pro tuo itsensä messuille nyt toista kertaa. – Kaksi vuotta sitten olimme nuori yritys, ja messut toivat meille paljon näkyvyyttä. Se oli äärimmäisen tärkeää, kertoo Kurki Pron toimitusjohtaja Kati Kurki.
Kurki Pron tyypillisiä asiakkaita ovat tekstiilipainot tai brodeerausyritykset, joita pyritään palvelemaan mahdollisimman monipuolisesti.
– Lähdemme siitä, että asiakkaiden pitää saada meiltä kaikki tarvittava apu mahdollisimman ripeästi. Asiakkaan pitää tuntea, että olemme turvallinen yhteistyökumppani.
Yrityksen messuteema vuonna 2024 on väri-iloittelu.
– Tuomme tietenkin Tampereelta myös laitteita, kuten Ricoman uuden brodeerauslaitteen, jossa on kiinni myös laserleikkuri. Laitteella pystyy leikkaamaan nimenomaan merkkejä sitä mukaa kun niitä valmistuu. Ehkä tuomme muitakin laitteita riippuen siitä, miten niitä mahtuu messuosastollemme, Kati Kurki kertoo.
Esillä on myös yrityksen suurkuvaan liittyvä osaaminen.
– Viereisellä osastolla on silkki- ja tampopainamiseen erikoistunut Marabu, jonka kanssa esittelemme yhdessä kaksi Rolandin tulostinta.
Kurki Pro on kasvanut melko mukavasti viimeksi kuluneiden kahden vuoden ajan.
– Sanoisin, että meillä on mennyt hyvin, vaikka viime syksy ja alkanut vuosi ovat olleet vaikeita, kuten taloudessa ylipäätään. Olemme kuitenkin rekrytoineet esimerkiksi yhden uuden työntekijän. Meillä on nyt kolme täysipäiväistä ja kaksi osa-aikaista työntekijää.
Kati Kurki pyörittää yritystä yhdessä Jonne Roslundin ja Teemu Tiitisen kanssa.
– Teemu toi meille paljon mm. graafisten ohjelmien osaamista, jota tarjoamme asiakkaille myös koulutuksen muodossa.