Käytännön tietoa

Alla käytännön tietoa Sign, Print & Promotion -messuista näytteilleasettajille. Jos et löydä tietoa alta, niin olethan empimättä yhteydessä meihin. Teknisissä kysymyksissä kannattaa kääntyä Messukeskuksen puoleen. Kaikki yhteystiedot löydät alta.

Aika ja paikka

16.–17.3.2022 klo 9–17, Helsingin Messukeskus.

Järjestäjä

Print&Media Publishing Oy (y-tunnus 2553881-9). Osoite: Eteläranta 10, 00130 Helsinki.

Järjestäjän yhteystiedot

Myynti: Jouni Mykkänen, +358 44 978 0388, jouni.mykkanen@pmlehti.fi
Myynti/johto: Jarkko Hakola, +358 40 738 9281, jarkko.hakola@pmlehti.fi
Projektipäällikkö: Piia Harjula, +358 50 360 4461, piia.harjula@pmlehti.fi

Messukeskuksen yhteystiedot

Osastotekniikka: Jarkko Heinonen / Messukeskus, +358 50 376 0836, jarkko.heinonen@messukeskus.com
Messukeskuksen asiakaspalvelu: +358 40 450 3250, asiakaspalvelu@messukeskus.com
Messutoimisto palvelee tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina: +358 40 450 3241 / +358 40 450 3242, messutoimisto@messukeskus.com
Huom! Tekniset tilaukset tehdään eMessukeskuksen kautta.

Osastotilaukset

Sähkölaitteet ja näyttelyrakenteet eivät sisälly näyttelytilan hintaan. Voitte käyttää joko Messukeskuksen tai oman messurakentajanne palveluita. Osastolle tarvittavat kalusteet, sähköt, tarjoilut, siivoukset ja muut tuotteet/palvelut tilataan eMessukeskuksesta. Kun Messukeskus on vastaanottanut näytteilleasettajien yhteystiedot messujen järjestäjältä, luodaan näytteilleasettajalle automaattisesti tunnus eMessukeskus-palveluun. Messukeskus lähettää ohjeet tunnuksineen näytteilleasettajalle aikaisintaan lokakuussa 2021.

Palvelun käyttö ilman käyttäjätunnusta: eMessukeskuksen sivuja voi tutkia vapaasti myös ilman käyttäjätunnusta. Sieltä löydät tapahtumakalenterin, osastoratkaisut, palvelut ja hinnat. 

Osastolle tarvittavien palveluiden dealine-päivämäärät
15.2.2022: Tilauksista ja muutoksista, jotka tehdään tämän päivän jälkeen, veloitetaan 20 prosentin lisämaksu.
1.3.2022: Tilauksista ja muutoksista, jotka tehdään tämän päivän jälkeen, veloitetaan 50 prosentin lisämaksu.
8.3.2022: Tilauksista ja muutoksista, jotka tehdään tämän päivän jälkeen, veloitetaan 100 prosentin lisämaksu.

Messukeskuksen valikoimissa on myös valmisosastoja, kuten Smart-osastoratkaisu ja Nordic-osastoratkaisu. Huomioithan, että valmisosaston hintaan ei sisälly osaston lattiapinta-ala.

Rakennus-, purku- ja siivousajat

Osaston rakennusajat:
Ma 14.3. klo 11–19
Ti 15.3. klo 8–22
Ke 16.3. klo 7–9
Huolto-ovet: 3.4 ja 3.6
Huolto-ovien kartan löydät täältä.

Osaston purkuajat:
To 17.3. klo 17–23
Pe 18.3. klo 8–14

Osaston siivousajat:
Osastojen siivousaika on messupäivien aamuna ennen kuin ovet avautuvat yleisölle: 16.–17.3. klo 7–9.

Löydät tapahtumarakentamisen ja turvallisuusmääräysten ohjeet täältä: https://material.messukeskus.com/rakentaminen-ja-turvallisuus/

Maksu- ja peruutusehdot

Näyttelytila laskutetaan näytteilleasettajalta seuraavasti:

  • Osastovarauksen yhteydessä laskutetaan heti 600 euron rekisteröintimaksu.
  • Lokakuussa 2021 laskutetaan 50 % sovitusta osastohinnasta.
  • Tammikuussa 2022 laskutetaan loput 50 % sovitusta osastohinnasta.

    Jos osastovaraus tehdään 2021 lokakuussa tai myöhemmin, peritään ensimmäisellä laskulla sekä 600 euron rek. maksu että 50 % osastohinnasta. Jos osastovaraus tehdään vuoden 2022 puolella, laskutetaan koko osasto yhdellä laskulla.

Näyttelytilavarauksen voi peruuttaa seuraavilla ehdoilla:

  • 5 kuukautta ennen tapahtumaa eli 15.10.2021 mennessä peruutetusta varauksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä 600 euron rekisteröintimaksu.
  • Välillä 16.10.–15.12.2021 peruutetusta varauksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä 600 euron rekisteröintimaksu ja 50 % sovitusta osastohinnasta.
  • 15.12.2021 jälkeen tehdystä peruutuksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä koko näyttelyvuokra (100 %).

Jos näyttely jouduttaisiin peruuttamaan kokoontumisrajoitusten tai esimerkiksi vallitsevan koronatilanteen takia, näyttelylle etsittäisiin siinä tapauksessa uusi ajankohta. Näytteillesettajien varaamat osastot pysyisivät tällaisessa tapauksessa voimassa.

Näyttelyn pohjakartta

Ajantasainen näyttelyalueen pohjakartta on nähtävissä verkko-osoitteessa sipp.fi/pohjakartta-ja-hinnat/. Pidätämme oikeuden sijoittaa osastot näyttelyalueelle siten, että näyttelystä muodostuu eheä kokonaisuus. Huomioimme osastojen sijoittelussa mahdollisuuksien mukaan myös aiemmin saamamme palautteen ja mikäli joudumme siirtämään osastojen sijaintia, ilmoitamme siitä asianosaisille.

Kulkuluvat

Näytteilleasettajan ja rakentajan kulkukortit voit tilata eMessukeskuksen kautta viikosta 8/2022 lähtien. Voit tilata veloituksetta niin monta näytteilleasettajakorttia kuin tarvitset.

Lue ohjeet kulku- ja rakennuslupien tilaamisesta täältä

Sähköinen liidien keruu

Näytteilleasettajat voivat tilata itselleen sähköisen ContactMate eLead-liidienkeruupalvelun. Liidejä voi kerätä joko vuokratulla lukulaitteella tai omalla kännykällä lukemalla QR-koodi vierailijoiden kulkukortista. Saatavilla on erilaisia palvelupakettivaihtoehtoja. Lisätietoja palveluista löydät täältä.

ContactMate saapuu Sign, Print & Promotion -messujen näytteilleasettajainfoon kertomaan lisää palveluistaan.
Palvelun voit tilata eMessukeskuksen kautta.

Catering-palvelut

Compass Group vastaa Messukeskuksen catering-palveluista. Tilaathan cateringin osastollenne viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa. Ennakkotilatut tuotteet toimitetaan osastollenne päivittäin tapahtuman aukioloaikojen mukaan tai erikseen sovittuna aikana. Compass Groupin kautta voit tilata myös ennakkoon lounas- ja kahvilippuja.

Catering-palvelut voi tilata etukäteen täältä.

Tiedot catering-palveluista löytyvät myös eMessukeskuksesta.

Compass Groupin myyntipalvelu ottaa vastaan myös räätälöityjä tilauksia. Ole siinä tapauksessa yhteydessä myyntipalveluun compass.sales@messukeskus.com tai soita 040 450 3252 (arkisin klo 9.00–16.00).

Ruokailu

Messukeskuksessa sijaitsee useita ravintoloita (sekä buffet että alacarte), joissa pääset nauttimaan maittavaa lounasta.

Pysäköinti

Pysäköinti Messukeskuksessa on maksullista kaikkina päivinä. Näytteilleasettajien pysäköintialue on nimeltään Messuparkki. Pysäköintikortteja voi tilata ennakkoon käyttäen eMessukeskuksen tilausjärjestelmää tai kortteja voi ostaa myös messutoimistosta rakennuspäivänä.

Muut lisätiedot, kartat jne. löytyvät täältä.

Järjestäjät

Print&Media Publishing Oy järjestää Sign, Print & Promotion -messut 16.–17.3.2022 Helsingin Messukeskuksessa.

Tarvitsetko messuosaston?

Haluatko lisätietoja messuista?

Sign, Print & Promotion -messujen kävijäkohderyhmä kattaa koko visuaalisen-, graafisen- ja pakkausviestinnän arvoketjun lähtien valmistajista ja tuotantotaloista aina suunnittelijoihin ja loppuasiakkaisiin eli brändeihin saakka.