Käytännön tietoa

(päivitetty 3.3.2022)

Alla käytännön tietoa Sign, Print & Promotion -messuista näytteilleasettajille. Jos et löydä tietoa alta, niin olethan empimättä yhteydessä meihin. Teknisissä kysymyksissä kannattaa kääntyä Messukeskuksen puoleen. Kaikki yhteystiedot löydät alta.

Messujen aika ja paikka

Messun aukioloajat: 18.–19.5.2022 klo 9–17.
Messujen After Work: 18.5. klo 16.30–18.30. , Messuillallinen ravintola Plattassa 18.30->
Tapahtumapaikka: Helsingin Messukeskus, Messuaukio 1, 00520 Helsinki. Hallit 6–7

Messujen järjestäjä ja yhteystiedot

Print&Media Publishing Oy (y-tunnus 2553881-9). Käyntiosoite: Linnoitustie 6, 02600 Espoo.

Myynti: Jouni Mykkänen, +358 44 978 0388, [email protected]
Myynti/johto: Jarkko Hakola, +358 40 738 9281, [email protected]
Projektipäällikkö: Piia Harjula, +358 50 360 4461, [email protected]

Messukeskuksen yhteystiedot

Osastotekniikka: Jarkko Heinonen / Messukeskus, +358 50 376 0836, [email protected]
Messukeskuksen asiakaspalvelu: +358 40 450 3250 (klo 9–15), [email protected]
Messutoimisto palvelee tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina: +358 40 450 3241 / +358 40 450 3242, [email protected]
Huom! Tekniset tilaukset ja osaston kalustetilaukset tehdään eMessukeskuksen kautta.

Kulku halleissa ja kävijärekisteröityminen

Sign, Print & Promotion -messut järjestetään halleissa 6 ja 7. Samassa hallikokonaisuudessa järjestetään samanaikaisesti myös PacTec/FoodTec/PlastExpo-messut sekä Gastro-messut. Messujen välillä on avoin kulku, mutta rekisteröitymisessä pitää ottaa huomioon seuraava:
1) Sign, Print & Promotion- ja PacTec/FoodTec/PlastExpo-messuille yhteinen kävijärekisteröityminen tapahtuu tästä.
2) Jos kävijä haluaa vierailla myös Gastro-messuilla, tulee Gastroon rekisteröityä erikseen tästä. Gastro-messujen kävijät pääsevät puolestaan kulkemaan vapaasti niin Sign, Print & Promotion -messuille kuin Pactec/Foodtec/PlastExpo-messuille.

Kulkuluvat näytteilleasettajille ja rakentajille

Näytteilleasettajan ja rakentajan kulkukortit tilataan eMessukeskuksen kautta, josta voit lähettää ne kätevästi messutiimisi jäsenten sähköpostiin sekä halutessasi myös tekstiviestinä älypuhelimeen. Kulkulupien lähetys on mahdollista alkaen noin kolme viikkoa ennen tapahtumaa. Näytteilleasettajan kulkuluvat ovat voimassa koko tapahtuman ajan eli rakennus-, huolto-, messu- sekä purkuaikoina. Rakentajan kulkuluvat ovat maksuttomia ja voimassa vain rakennus- ja purkuaikoina. Jos sinulla on näytteilleasettajan kulkulupa, et tarvitse erillistä rakentajan kulkulupaa. Lisätietoa kulkuvista tästä.

Osastotilaukset eMessukeskuksesta

Sähkö, näyttelyrakenteet ja muut osastopalvelut eivät sisälly näyttelytilan hintaan, vaan ne täytyy tilata erikseen. Voitte käyttää joko Messukeskuksen tai oman messurakentajanne palveluita. Osastolle tarvittavat kalusteet, sähköt, tarjoilut, siivoukset ja muut tuotteet/palvelut voit tilata eMessukeskuksesta. Kun Messukeskus on vastaanottanut näytteilleasettajien yhteystiedot messujen järjestäjältä, luodaan näytteilleasettajalle automaattisesti tunnus eMessukeskus-palveluun. Mikäli olette varanneet osaston ja ette ole saaneet tunnuksia eMessukeskukseen, voi asiasta olla yhteydessä osoitteeseen [email protected] ja laita kopiokenttään [email protected]

Palvelun käyttö ilman käyttäjätunnusta: eMessukeskuksen sivuja voi tutkia vapaasti myös ilman käyttäjätunnusta. Sieltä löydät tapahtumakalenterin, osastoratkaisut, palvelut ja hinnat. 

Osastolle tarvittavien tuotteiden ja palveluiden hinnankorotukset:
8.4.2022 alkaen veloitetaan 20 prosentin lisämaksu osastolle tehtävistä tilauksista ja muutoksista.
28.4.2022 alkaen veloitetaan 50 prosentin lisämaksu osastolle tehtävistä tilauksista ja muutoksista.
11.5.2022 alkaen veloitetaan 100 prosentin lisämaksu osastolle tehtävistä tilauksista ja muutoksista.

Messukeskuksen valikoimissa on myös valmisosastoja, kuten Smart-osastoratkaisu ja Nordic-osastoratkaisu. Huomioithan, että valmisosaston hintaan ei sisälly osaston lattiapinta-ala.

Rakennus-, purku- ja huoltoajat

Osaston rakennusajat
Ma 16.5. klo 7–22
Ti 17.5. klo 7–22
Huolto-ovet: 6.6. ja 7.5
Huolto-ovien kartan löydät täältä.

Osaston purkuajat
To 19.5. klo 17–23
Pe 20.5. klo 7–15
Huolto-ovet: 6.6. ja 7.5

Osaston huoltoajat:
Osastoa voi huoltaa aamuisin ennen näyttelyn avautumista huolto-ovien kautta. Muina aikoina tavarat kuljetetaan osastolle yleisösisäänkäyntien kautta. Osastojen huoltoaika on messupäivien aamuna ennen kuin ovet avautuvat yleisölle: 18.–19.5. klo 7–9, ovi 6.6.

Maksu- ja peruutusehdot

Näyttelytila laskutetaan näytteilleasettajalta seuraavasti:

  • Lokakuussa 2021 – helmikuussa 2022 laskutetaan 50 % sovitusta osastohinnasta.
  • Maaliskuussa 2022 laskutetaan loput 50 % sovitusta osastohinnasta. Jos osastovaraus tehdään maaliskuussa 2022 tai sen jälkeen, laskutetaan koko osasto yhdellä laskulla.

Näyttelytilavarauksen voi peruuttaa seuraavilla ehdoilla:

  • 5 kuukautta ennen tapahtumaa eli 15.12.2021 mennessä peruutetusta varauksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä 600 euron rekisteröintimaksu.
  • Välillä 16.12.2021–15.2.2022 peruutetusta varauksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä 600 euron rekisteröintimaksu ja 50 % sovitusta osastohinnasta.
  • 15.2.2022 jälkeen tehdystä peruutuksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä koko näyttelyvuokra (100 %).

Jos messut jouduttaisiin peruuttamaan kokoontumisrajoitusten tai vallitsevan Force Majeure -tilanteen vuoksi, messuille etsittäisiin siinä tapauksessa uusi ajankohta. Näytteilleasettajien varaamat osastot pysyisivät tällaisessa tapauksessa voimassa.

Messujen pohjakartta

Ajantasainen näyttelyalueen pohjakartta on nähtävissä aina verkko-osoitteessa sipp.fi/pohjakartta-ja-hinnat/. Pidätämme oikeuden sijoittaa osastot näyttelyalueelle siten, että näyttelystä muodostuu eheä kokonaisuus. Huomioimme osastojen sijoittelussa mahdollisuuksien mukaan myös aiemmin saamamme palautteen ja mikäli joudumme siirtämään osastojen sijaintia, ilmoitamme siitä asianosaisille.

Näytteilleasettajan esittelysivu

Olemme varanneet yrityksellenne oman esittelysivun Sign, Print & Promotion -messujen verkkosivuilla. Sivun tarkoitus on esitellä yrityksenne kävijälle ja kertoa, mitä yrityksenne aikoo messuilla esitellä. Sivulla voi lisäksi mainita, mikäli osastollanne järjestetään arvontoja, kilpailuja, tarjoiluja, puheita, demoja tai muuta ohjelmaa. Mikäli yrityksenne järjestää After Work -ohjelmaa 18.5., on se hyvä mainita myös tässä kohtaa. Katso yrityksen esittelysivusta mallia täältä. (Draftisivu Print&Median sivusta)

Pyydämmekin teiltä sivullenne 
1) esittelytekstiä
2) kuvia (myös videot käyvät) 
3) tiedot sivun oikeaan laitaan

  • Osasto: järjestäjä täyttää
  • Tuotemerkit:
  • Tuotealueet:
  • Linkit:
  • Yhteyshenkilöt:
  • Sähköpostiosoite / verkkosivu, josta voi varata esittelyajan messuosastolle.

Ymmärrämme, jos yrityksellänne ei vielä täysin ole messuosaston suunnitelmat valmiina. Tähän alkuun voimmekin lisätä perustiedot yrityksestä ja päivittää tarkemmat tiedot, kun ne valmistuvat. Kuvat lisäävät esittelysivun mielenkiintoa.

Lähetä esittelysivun tiedot Piia Harjulalle, [email protected]

Messujen markkinointimateriaali näytteilleasettajille

Olemme tehneet näytteilleasettajille messujen markkinointipaketin, joka löytyy täältä. Paketista löydät messujen logon, sähköpostiallekirjoituksen, somepohjat ja bannerit. Otathan materiaalin käyttöösi hyvissä ajoin ennen messujen alkua.

Sähköinen liidien keruu

Näytteilleasettajat voivat tilata itselleen sähköisen ContactMate eLead-liidienkeruupalvelun. Liidejä voi kerätä joko vuokratulla lukulaitteella tai omalla kännykällä lukemalla QR-koodi vierailijoiden kulkukortista. Saatavilla on erilaisia palvelupakettivaihtoehtoja. Lisätietoja palveluista löydät täältä.

ContactMate saapuu Sign, Print & Promotion -messujen näytteilleasettajainfoon (päivämäärä tarkentuu myöhemmin) kertomaan lisää palveluistaan. Palvelun voit tilata eMessukeskuksen kautta.

Ohjeet turvalliseen messuosallistumiseen

Messukeskus tekee esimerkillistä työtä turvallisen messuvierailun eteen. Messukeskus sai mm. COVID-19-sertifikaatin ensimmäisenä pohjoismaisena tapahtumatalona esimerkillisestä työstä koronaturvallisuuden hyväksi. Messukeskuksen turvallisuustoimenpiteisiin voit tutustua täältä.

Catering-palvelut

Compass Group vastaa Messukeskuksen catering-palveluista. Tilaathan cateringin osastollenne viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa. Ennakkotilatut tuotteet toimitetaan osastollenne päivittäin tapahtuman aukioloaikojen mukaan tai erikseen sovittuna aikana. Compass Groupin kautta voit tilata myös ennakkoon lounas- ja kahvilippuja.

Catering-palvelut voi tilata etukäteen täältä.

Tiedot catering-palveluista löytyvät myös eMessukeskuksesta.

Compass Groupin myyntipalvelu ottaa vastaan myös räätälöityjä tilauksia. Ole siinä tapauksessa yhteydessä myyntipalveluun [email protected] tai soita 040 450 3252 (arkisin klo 9.00–16.00).

Ruokailu

Messukeskuksessa sijaitsee useita ravintoloita (sekä buffet että alacarte), joissa pääset nauttimaan maittavaa lounasta. Messualueellamme sijaitsee myös suosittu Cafe Balcony.

Pysäköinti

Pysäköinti Messukeskuksen pysäköintitalossa Messuparkissa on maksullista kaikkina päivinä. Pysäköinnin voi maksaa etukäteen, paikan päällä tai jälkikäteen 48 tunnin kuluessa pysäköinnistä. Messuparkki sijaitsee osoitteessa Ratapihantie 17, 00520 Helsinki.

Lue lisää pysäköimisestä täältä.

After Work ja illallinen Plattassa 18.5.

Sign, Print & Promotion pitää yhdessä Pactec / Foodtec / PlastExpo -messujen kanssa yhteisen After Work -tilaisuuden ensimmäisenä messupäivänä 18.5. alkaen klo 16.30 ja päättyen klo 18.30. Messuhallissa pidettävä After Work tarjoaa rennompaa messutunnelmaa musiikin parissa. Voitte kutsua kävijöitä osastollenne ja tilata sinne tarjoiluja. Messuhallin kahviosta voi ostaa virvokkeita. Näin messuilua jatketaan hieman rennommissa merkeissä. After Workin musiikista vastaa trubaduuri Mark Tuomela.

Catering-palvelut osastolleen voi tilata etukäteen täältä. Tiedot catering-palveluista löytyvät myös eMessukeskuksesta. Compass Groupin myyntipalvelu ottaa vastaan myös räätälöityjä tilauksia. Ole siinä tapauksessa yhteydessä myyntipalveluun [email protected] tai soita 040 450 3252 (arkisin klo 9.00–16.00). 

Kutsu asiakkaasi mukaan herkulliselle illalliselle Plattaan
After Work -tilaisuutta voi jatkaa illallisella Messukeskuksen viereisen hotellin Holiday Inn Expon Platta-ravintolassa 18.5. klo 18.30 eteenpäin. Ravintolasta on varattu runsaasti tilaa Sign, Print & Promotion -messujen sekä Pactec/FoodTec/PlastExpo-messujen näytteilleasettajille ja vieraille.

Kutsu asiakkaasi jo etukäteen maittavalle Butté-illalliselle helpon matkan päähän suoraan Messukeskuksen yhteyteen. Illallinen on buffet-muotoinen. Varaa pöytä seurueellesi etukäteen Compass Groupilta [email protected] tai 040 450 3252 ja mainitse, että olet Sign, Print & Promotionin näytteilleasettaja. Paikalle voi myös tulla ilman ajanvarausta. 

Platan osoite: Messuaukio 1, 00520 Helsinki
Platan kotisivut

Seuraa messu-uutisointia

Uutisoimme messuista, näytteilleasettajista ja seminaareista useassa kanavassa. Ota seurantaan:
Sign, Print & Promotion -uutiskirje
Sign, Print & Promotion Facebook
Sign, Print & Promotion Instagram
Print&Median verkkosivut
Print&Median uutiskirje
Print&Media-lehti
Huom! Sosiaalisessa mediassa käytämme hashtagia #signprintpromotion

Järjestäjät

Print&Media Publishing Oy järjestää Sign, Print & Promotion -messut 18.–19.5.2022 Helsingin Messukeskuksessa.

Tarvitsetko messuosaston?

Haluatko lisätietoja messuista?

Sign, Print & Promotion -messujen kävijäkohderyhmä kattaa koko visuaalisen-, graafisen- ja pakkausviestinnän arvoketjun lähtien valmistajista ja tuotantotaloista aina suunnittelijoihin ja loppuasiakkaisiin eli brändeihin saakka.