Käytännön tietoa

  • (päivitetty 15.1.2024)

Alla käytännön tietoa Sign, Print & Promotion -messuista näytteilleasettajille. Jos et löydä tietoa alta, niin olethan empimättä yhteydessä meihin. Teknisissä kysymyksissä kannattaa kääntyä Messukeskuksen puoleen. Kaikki yhteystiedot löydät alta.

Messujen aika ja paikka

Messun aukioloajat:
13.3. klo 9–17
After Work messuhallissa klo 16.30–18.30. Jatkot Messukeskuksen Paddington Pubissa klo 18–21. 
14.3.klo 9–17

Tapahtumapaikka:
Helsingin Messukeskus, Messuaukio 1, 00520 Helsinki. Halli 1.

Messujen järjestäjä ja yhteystiedot

Print&Media Publishing Oy (y-tunnus 2553881-9). Käyntiosoite: Linnoitustie 6, 02600 Espoo.

Myynti/johto: Jarkko Hakola, +358 40 738 9281, [email protected]
Projektipäällikkö: Piia Harjula, +358 50 360 4461, [email protected]

Messukeskuksen yhteystiedot

Osastotekniikka:
Leena Pesonen,
+358 40 905 1303
[email protected]

Huom! Tekniset tilaukset ja osaston kalustetilaukset tehdään eMessukeskuksen kautta.

Messukeskuksen yritysasiakaspalvelu:
+358 40 450 3250 (klo 9–16), [email protected]

Messutoimisto:
Palvelee näytteilleasettajia tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina.
+358 40 450 3241 / +358 40 450 3242, [email protected]

 

Kulku halleissa ja kävijärekisteröityminen

Sign, Print & Promotion -messut järjestetään hallissa 1. Viereisessä hallissa 3 järjestetään samanaikaisesti PacTec, FoodTec, PlastExpo Nordic -messut sekä vastapäisessä hallissa 6 Gastro-messut. Messujen välillä on avoin kulku, mutta rekisteröitymisessä pitää ottaa huomioon seuraava:

1) Sign, Print & Promotion- sekä PacTec, FoodTec ja PlastExpo Nordic -messuille on yhteinen kävijärekisteröityminen. Rekisteröityminen tapahtuu täältä.
2) Jos kävijä haluaa vierailla myös Gastro-messuilla, tulee Gastroon rekisteröityä erikseen täältä.

>>> Rekisteröidy Sign, Print & Promtion -messuille tästä.

Kulkuluvat näytteilleasettajille ja rakentajille

Näytteilleasettajan ja rakentajan kulkuluvat tilataan eMessukeskuksen kautta, josta voit lähettää ne kätevästi messutiimin jäsenten sähköpostiin sekä halutessa myös tekstiviestinä älypuhelimeen. Kulkulupien lähetys on mahdollista alkaen noin kolme viikkoa ennen tapahtumaa. Näytteilleasettajan kulkuluvat ovat voimassa koko tapahtuman ajan eli rakennus-, huolto-, messu- sekä purkuaikoina. Rakentajan kulkuluvat ovat maksuttomia ja voimassa vain rakennus- ja purkuaikoina. Jos sinulla on näytteilleasettajan kulkulupa, et tarvitse erillistä rakentajan kulkulupaa.

Osastotilaukset eMessukeskuksesta

Näyttelyrakenteet, lisäsähkö ja muut osastopalvelut eivät sisälly näyttelytilan hintaan, vaan ne täytyy tilata erikseen. Voit käyttää joko Messukeskuksen tai oman messurakentajanne palveluita. Osastolle tarvittavat kalusteet, sähköt (hintaan kuuluu yksi peruspistoke), tarjoilut, siivoukset ja muut tuotteet/palvelut voit tilata eMessukeskuksesta.

Kun järjestäjä on syöttänyt näytteilleasettajan yhteystiedot eMessukeskukseen (muutaman päivän sisällä osastovarauksesta), saa näytteilleasettaja Messukeskukselta sähköpostin, jossa pyydetään rekisteröitymään  eMessukeskus-palveluun. Kun rekisteröityminen on hyväksytty, palvelua voi alkaa käyttämään. Mikäli olet varannut osaston ja et ole saanut tunnuksia eMessukeskukseen, voi asiasta olla yhteydessä osoitteeseen [email protected] ja laita kopiokenttään [email protected].

Palvelun käyttö ilman käyttäjätunnusta: eMessukeskuksen sivuja voi tutkia vapaasti myös ilman käyttäjätunnusta. Sieltä löydät valmiit osastoratkaisut, palvelut ja hinnat. 

Osastolle tarvittavien tuotteiden ja palveluiden hinnankorotukset:
2.2.2024 alkaen veloitetaan 20 prosentin lisämaksu osastolle tehtävistä tilauksista ja muutoksista.
22.2.2024 alkaen veloitetaan 50 prosentin lisämaksu osastolle tehtävistä tilauksista ja muutoksista.
6.3.2024 alkaen veloitetaan 100 prosentin lisämaksu osastolle tehtävistä tilauksista ja muutoksista.

Messukeskuksen valikoimissa on myös valmisosastoratkaisuja, joista löydät lisätietoa täältä. Huomioithan, että valmisosaston hintaan ei sisälly osaston lattiapinta-ala.

Logistiikka ja varastointi

NIEMI® Tapahtumapalvelut on Messukeskuksen pitkäaikainen kumppani logistiikan ja varastoinnin osalta. Niemi tarjoaa näytteilleasettajille kaikki logistiset palvelut, kuten kuljetukset ja varastoinnit aina henkilö- ja nostopalveluihin.
Tilaukset: puh. 020 554 5670, [email protected]

Rakennus-, purku- ja huoltoajat

Osaston rakennusajat
Ma 11.3. klo 7–22
Ti 12.3. klo 7–22
Huolto-ovet: 3.4 ja 3.6
Autolla ajo halleissa päättyy ti 12.3. klo 16.

Osaston purkuajat
To 14.3. klo 17–23
Pe 15.3. klo 8–14
Huolto-ovet: 3.4 ja 3.6
Autolla ajo halleissa alkaa to 14.3. klo 18.30 

Osaston huoltoajat:
Osastoa voi huoltaa aamuisin ennen näyttelyn avautumista huolto-ovien 3.4 ja 3.6 kautta. Muina aikoina tavarat kuljetetaan osastolle yleisösisäänkäyntien kautta. Osastojen huoltoaika on messupäivien aamuna ennen kuin ovet avautuvat yleisölle: 13.–14.3. klo 7–9.

Maksu- ja peruutusehdot

Näyttelytila laskutetaan näytteilleasettajalta seuraavasti:

      • Syksyllä 2023 laskutetaan 50 % sovitusta osastohinnasta.

      • Tammikuussa 2024 laskutetaan loput 50 % sovitusta osastohinnasta. Jos osastovaraus tehdään tammikuussa 2024 tai sen jälkeen, laskutetaan koko osasto yhdellä laskulla.

    Näyttelytilavarauksen voi peruuttaa seuraavilla ehdoilla:

        • 6 kuukautta ennen tapahtumaa eli 13.9.2023 mennessä peruutetusta varauksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä 650 euron rekisteröintimaksu.

        • Välillä 14.9.–13.12.2023 peruutetusta varauksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä 650 euron rekisteröintimaksu ja 50 % sovitusta osastohinnasta.

        • 14.12.2023 jälkeen tehdystä peruutuksesta järjestäjällä on oikeus pidättää tai periä koko näyttelyvuokra (100 %).

      Jos messut jouduttaisiin peruuttamaan kokoontumisrajoitusten tai vallitsevan Force Majeure -tilanteen vuoksi, messuille etsittäisiin siinä tapauksessa uusi ajankohta. Näytteilleasettajien varaamat osastot pysyisivät tällaisessa tapauksessa voimassa.

      Messujen pohjakartta

      Ajantasainen näyttelyalueen pohjakartta on nähtävissä aina verkko-osoitteessa sipp.fi/pohjakartta-ja-hinnat/. Pidätämme oikeuden sijoittaa osastot näyttelyalueelle siten, että näyttelystä muodostuu eheä kokonaisuus. Huomioimme osastojen sijoittelussa mahdollisuuksien mukaan myös aiemmin saamamme palautteen ja mikäli joudumme siirtämään osastojen sijaintia, ilmoitamme siitä asianosaisille.

      Näytteilleasettajan esittelysivu

      Olemme varanneet yrityksellenne oman esittelysivun Sign, Print & Promotion -messujen verkkosivuilla. Sivun tarkoitus on esitellä yrityksenne kävijälle ja kertoa, mitä yrityksenne aikoo messuilla esitellä. Sivulla voi lisäksi mainita, mikäli osastollanne järjestetään arvontoja, kilpailuja, tarjoiluja, puheita, demoja tai muuta ohjelmaa. Katso yrityksen esittelysivusta mallia täältä. (Draftisivu Print&Median sivusta)

      Pyydämmekin teiltä sivullenne 
      1) esittelytekstiä
      2) kuvia (myös videot käyvät) 
      3) tiedot sivun oikeaan laitaan

          • Osasto: järjestäjä täyttää

          • Tuotemerkit:

          • Tuotealueet:

          • Linkit:

          • Yhteyshenkilöt:

          • Sähköpostiosoite / verkkosivu, josta voi varata esittelyajan messuosastolle.

        Ymmärrämme, jos yrityksellänne ei vielä täysin ole messuosaston suunnitelmat valmiina. Aluksi voimmekin lisätä perustiedot yrityksestä ja päivittää tarkemmat tiedot, kun ne valmistuvat. Kuvat lisäävät esittelysivun mielenkiintoa.

        Lähetä esittelysivun tiedot Piia Harjulalle, [email protected]

        Messujen markkinointimateriaali näytteilleasettajille

        Olemme tehneet näytteilleasettajille messujen markkinointipaketin, joka löytyy täältä. Paketista löydät messujen logon, sähköpostiallekirjoituksen, somepohjat ja bannerit. Otathan materiaalin käyttöösi hyvissä ajoin ennen messujen alkua.

        Sähköinen liidien keruu

        Näytteilleasettajat voivat tilata itselleen sähköisen ContactMate eLead-liidienkeruupalvelun. Liidejä voi kerätä joko vuokratulla lukulaitteella tai omalla kännykällä lukemalla QR-koodi vierailijoiden kulkukortista. Saatavilla on erilaisia palvelupakettivaihtoehtoja. Lisätietoja palveluista: ContactMate Events, puh. 0207 856 700 tai [email protected]

        After Work ja illallinen Plattassa

        AFTER WORK KE 13.3. messuhallissa klo 16.30–18.30

        Tilaisuus on avoin kaikille tapahtuman näytteilleasettajille ja kävijöille. Näytteilleasettajilla mahdollisuus kutsua asiakkaita osastoilleen rennommassa messuhengessä / järjestää osastolla tilaisuuksia. Osastolle voi tilata tarjoiluja etukäteen Nohon verkkokaupasta. Messujärjestäjän puolesta on musiikkia.

        Mikäli yrityksesi järjestää erityistä After Work -ohjelmaa ja haluatte trubaduurin tulevan soittamaan osastollenne hetkeksi, ilmoittakaa siitä Piia Harjulalle, [email protected] 

        AFTER WORKIN JATKOT 13.3. KLO 18-21 @PADDINGTON PUB, Messukeskus

        Paddington Pub on tunnelmallinen englantilaispubi Messukeskuksessa halliamme vastapäätä, jossa illan aikana viihdyttää trubaduuri Ari Joki. Tuo messuvieraasi mukaan jatkoille! Jatkot ovat yhteiset Pactec, FoodTec, PlastExpo Nordic ja Gastro-messujen kanssa.

        ILLALLINEN RAVINTOLA PLATTASSA, Messukeskuksen yhteydessä, alkaen klo 18

        Kutsu tiimisi ja asiakkaasi illastamaan After Workin jälkeen. Illallismahdollisuus ja -pöytä varattavissa ravintola Plattasta klo 18 alkaen. Ravintolassa on erillinen tapahtumamenu. Varaukset ja tiedustelut [email protected]

        Catering-palvelut

        Messukeskuksen Catering-palvelut ja tilausohjeet osastolle löydät täältä.
        Lounaslippujen ja osastotarjoilujen tilauksen voit tehdä Nohon verkkokaupasta.

        Cateringpalvelujen yhteystiedot:
        [email protected]
        +358 41 732 3712.

        Ruokailu

        Messukeskuksen ravintolamaailma on uudistettu vuoden 2023 aikana. Tarjolla on ravintoloita moneen makuun, myös buffet. Sign, Print & Promotionin messuhallissa palvelee myös kahvila.

        Pysäköinti

        Pysäköinti Messukeskuksen pysäköintitalossa Messuparkissa on maksullista kaikkina päivinä. Pysäköinnin voi maksaa etukäteen, paikan päällä tai jälkikäteen 48 tunnin kuluessa pysäköinnistä. Messuparkki sijaitsee osoitteessa Ratapihantie 17, 00520 Helsinki.

        Lue lisää pysäköimisestä täältä.

        Ohjeet turvalliseen messuosallistumiseen

        Messukeskus tekee esimerkillistä työtä turvallisen messuvierailun eteen. Messukeskus sai mm. COVID-19-sertifikaatin ensimmäisenä pohjoismaisena tapahtumatalona esimerkillisestä työstä koronaturvallisuuden hyväksi. Messukeskuksen turvallisuustoimenpiteisiin voit tutustua täältä.

        Seuraa messu-uutisointia

        Uutisoimme messuista, näytteilleasettajista ja seminaareista useassa kanavassa. Ota seurantaan:
        Sign, Print & Promotion -uutiskirje
        Sign, Print & Promotion Facebook
        Sign, Print & Promotion Instagram
        Print&Median verkkosivut
        Print&Median uutiskirje
        Print&Media-lehti
        Huom! Sosiaalisessa mediassa käytämme hashtagia #signprintpromotion

        Järjestäjät

        Print&Media Publishing Oy järjestää Sign, Print & Promotion -messut 13.–14.3.2024 Helsingin Messukeskuksessa.

        Tarvitsetko messuosaston?

        Haluatko lisätietoja messuista?

        Sign, Print & Promotion -messujen kävijäkohderyhmä kattaa koko visuaalisen-, graafisen- ja pakkausviestinnän arvoketjun lähtien valmistajista ja tuotantotaloista aina suunnittelijoihin ja loppuasiakkaisiin eli brändeihin saakka.