Plastcenter hakee messuilta oikeaa kohderyhmää

Plastcenter kehittää koko ajan vaikkapa uusia telineitä. Telineratkaisut saadaan nykyään pystyyn 15 sekunnissa, kun aikaisemmin samaan meni useita minuuttia. Kuvassa Marimekolle tehty myymäläratkaisu.

Plastcenter Nordic Oy markkinoi Suomessa isoille ja vähän pienemmillekin asiakkailleen erilaisia ratkaisuja myymälöihin, messuihin ja tapahtumiin. Yritys on mukana ensimmäistä kertaa Sign, Print & Promotion -messuilla korona-ajan jälkeen.

– Olimme aiemmin Sign, Print & Pack -messuilla pari kertaa. Nyt kokeilemme, saammeko messuilla aikaiseksi vähän myyntiä ja minkälaisia kohderyhmiä sinne tulee, kertoo Plastcenter Nordicin omistaja ja toimitusjohtaja Mika Heikkilä.

Mika Heikkilä kuvailee Plastcenteriä pieneksi,
palvelualttiiksi taloksi, joka on verkostoitunut
vastaavien yritysten kanssa Euroopassa.

Heikkilä ja kaksi hänen kollegaansa muodostavat Suomessa yrityksen myyntitiimin. Tuotanto ulkoistettiin 2000-luvun alussa Viroon, Latviaan, Puolaan ja myös Suomeen.

– Meillä on toistakymmentä kumppania, joiden kanssa toimimme. Useimpien kanssa olemme tehneet yhteistyötä jo pitkään. Viron painomarkkina on tullut meille hyvin tutuksi. Tämä on ollut kulumielessä meille fiksu ratkaisu, ja sen lisäksi voimme tarjota asiakkaille laajaa materiaalivalikoimaa vaikkapa myymälöiden esillepanoissa.

Heikkilä kuvailee yritystään pieneksi, palvelualttiiksi taloksi, joka on verkostoitunut vastaavien yritysten kanssa Euroopassa.  Yhteyksiä pidetään pari kertaa vuodessa.

– Kehitämme markkinoille koko ajan vaikkapa uusia telineitä. Telineratkaisut saadaan nykyään pystyyn 15 sekunnissa, kun aikaisemmin samaan meni useita minuutteja.

Yritys osallistui pari vuotta sitten EU:n Kestävää kasvua ja työtä -nimiseen Suomen rakennerahasto-ohjelmaan. Ohjelman aiheena Plastcenterille oli luontoystävällisten ja kierrätettävien myymälämateriaalien kehittäminen.

– Kaikki isoimmat brändit vaativat kierrätettävien materiaalien käyttämistä. Modernien ratkaisujen ja materiaalien löytäminen on meille tärkeää, mikäli haluamme pienenä toimijana pitää kiinni vanhoista sopimuksista. Osaamista haetaan myös paljon ulkomailta mm. käymällä messuilla.

”Modernien ratkaisujen ja materiaalien löytäminen on meille tärkeää, mikä haluamme pienenä toimijana menestyä”, kertoo Mika Heikkilä. Kuvassa yksi esimerkki yrityksen toteuttamista myymälöiden esillepanoista.

Plastcenter on ollut markkinoilla 30 vuotta.

– Monet asiakkaat arvostavat pysyvyyttä – sitä, että vastassa on tuttu yritys ja tuttuja ihmisiä, joihin voidaan luottaa. Sanoisin, että ratkaisemme asiakkaalle ongelman kuin ongelman kokemuksemme turvin.

👉🏻 Tutustu Plastcenteriin tarkemmin ja lue mitä he aikovat messuilla esitellä

Seminaariohjelma

Sign, Print & Promotion -messuilla nähdään seminaariohjelmaa molempina messupäivinä. Klikkaa alta nähdäksesi puhujat ja aikataulun.

Autoteippauskilpailu

Sign, Print & Promotion -messuilla näet kuinka teipataan ajoneuvoja. Messuilla palkitaan myös Suomen paras teippari!