Sign, Print & Promotion -messuilla paljon nähtävää

Kuvissa vuoden 2022 Sign, Print & Promotion -messujen tunnelmia.

Ensimmäinen Sign & Print -tapahtuma järjestettiin Suomessa kuusi vuotta sitten 2018. Kahden vuoden välein järjestettävä graafisen ja visuaalisen viestinnän merkittävin kotimainen tapahtuma pidetään nyt siis neljättä kertaa. 13.–14.3. käytävät Sign, Print & Promotion -messut tulevat olemaan historiansa suurimmat niin myytyjen messuneliöiden kuin oletettavasti myös kävijämäärän suhteen. Edellisellä kerralla vuonna 2022 kävijöitä oli 3243.

Koronavirus kiusasi vielä vuosien 2020 ja 2022 messuja. Maaliskuussa 2020 koronarajoitukset astuivat voimaan messujen viimeisellä tunnilla. Käytännössä tapahtuma saatiin kuitenkin vietyä läpi hyvin. Keväällä 2022 Sign, Print & Promotion jouduttiin siirtämään maaliskuulta toukokuulle, ja silloin tapahtuma oli ensimmäisten oviaan avanneiden messujen joukossa koronarajoitusten lopullisesti päättyessä.

Tänä vuonna Sign, Print & Promotion -messut tulevat jälleen olemaan upea näyteikkuna graafisen ja visuaalisen viestinnän alalle Suomessa. Samaan aikaan viereisessä hallissa käytävät Pactec-messut tuovat vahvasti mukaan myös pakkausalan. Käytävän toisella puolen on isojen elintarvikebrändien valtaama Gastro-tapahtuma. Laaja otanta koko fyysisen markkinoinnin mahdollisuuksista pitää huolen siitä, että messut ovat otollinen kohtaamispaikka koko graafisen ja visuaalisen viestinnän ruokaketjulle – niin suunnittelijoille, ostajille, toteuttajille kuin tavarantoimittajille.

Näytteilleasettajat tulevat esittelemään uutuuslaitteita, ohjelmistoja, sovelluksia, materiaaleja ja uusia ideoita liiketoimintaan. Suurimpia yli 50 neliön osastoja löytyy näiltä yrityksiltä: Signcom, Docus, Sesoma/Canon, Konica Minolta, BlueCrest, Logimark, Lexplast, Kurki Pro ja Vink Finland. Yhteensä mukana on yli 50 näytteilleasettajaa, joista 14 tulee ulkomailta, kuten Virosta, Ruotsista, Tanskasta, Latviasta ja Belgiasta. Osastoilla tullaan näkemään esimerkiksi digitaalisen arkkipainamisen ja suurkuvatulostuksen ratkaisuja, valomainososaamista, upeita printtituotteita, promotuotteita, viimeistelylaitteita, myymälämainonnan ratkaisuja ja tekstiilituotteiden valmistusmenetelmiä.

Messujen päälavalla nähdään kattava joukko puhujia ja asiantuntijoita. Päälavan lisäksi esityksiä kuullaan Campfire Stories -alueella. Esityksiä kuullaan messuilla yhteensä 31.

Ideoita ja tarinoita tarjoaa myös tapahtuman seminaarilava, joka tarjoaa puheenvuoroja liiketoiminnan, vastuullisuuden ja kuumana käyvän tekoälynkin näkökulmasta. Puheenvuoron saavat mm. saksalainen digitaalisen painamisen analyytikko Ralf Schlözer, Granon ex-toimitusjohtaja Pekka Mettälä ja Hartwallin Asko Sipola. Lisäksi messuhallissa on Campfire Stories -alue, jossa kuullaan hieman erilaisia puheenvuoroja nuotiopiirin tyyliin. Täällä tarinansa kertoo mm. graafisen alan konkari Jyrki Narinen ja graafikko Malla Mela.

Print&Media on tehnyt kattavan messuennakon, johon voit tutustua sähköisenä PDF-versiona tästä.

Messut ovat kävijälle ilmaiset, mutta vaatii rekisteröinnin.

Seminaariohjelma

Sign, Print & Promotion -messuilla nähdään seminaariohjelmaa molempina messupäivinä. Klikkaa alta nähdäksesi puhujat ja aikataulun.

Autoteippauskilpailu

Sign, Print & Promotion -messuilla näet kuinka teipataan ajoneuvoja. Messuilla palkitaan myös Suomen paras teippari!