Taperoll haluaa tavata messuilla teippaajia

Helsinkiläinen Taperoll myy erilaisia kalvoja ja teippejä sekä niihin liittyviä tarvikkeita. Yrityksessä tehdään töitä pienellä ja reippaalla porukalla periaatteella kaikki tekevät kaikkea.

Sign, Print & Promotion -messuille saapuva helsinkiläinen pk-yritys Taperoll myy erilaisia 3M:n teippejä ja suojia hyvin moninaisiin tarpeisiin – mm. autoteippejä, laivojen sisustamiseen käytettäviä paloluokiteltuja kalvoja, aurinkosuoja- ja turvakalvoja, autojen ikkunakalvoja, painettavia materiaaleja. Tuotevalikoima on siis huomattavan suuri.

– Olemme käyneet aiemmin FinnGraf-messuilla Jyväskylässä, mutta nyt päätimme osallistua myös Sign, Print & Promotion-messuille. Toivon tietysti, että voisimme jutella siellä mahdollisimman monen teippaajaan kanssa, jotka ovat meidän asiakkaitamme, kertoo Sirpa Mäkitalo Taperollista.

Taperoll on myös luvannut tuoda messuille valmiiksi teipatun auton.

– Teippausnäytöstä emme tällä kertaa järjestä, koska meillä on ollut niin kiire muuton kanssa. Hankimme isommat tilat vastikään Helsingin Malminkartanosta, jatkaa Mäkitalo.

Taperoll on kuuden työntekijän yritys.

– Sanoisin, että teemme töitä pienellä ja reippaalla porukalla, kaikki tekevät oikeastaan kaikkea. Minäkin saatan opastaa jotakuta teipparia, järjestää koulutuksia tai myydä tuotteitamme. Isompia teippaustöitä en pystyisi itse tekemään, minulla ei ole siihen työhön riittävästi kärsivällisyyttä, naurahtaa Mäkitalo.

Taperollin Victor (vas.) ja Kim Lindström yrityksen uusissa tiloissa Helsingin Malminkartanossa. Heidät voi tavata Sign, Print & Promotion -messuilla.

Hän kertoo myös, että yritys on toiminut yhtäjaksoisesti noin 30 vuotta pääkaupunkiseudulla.

– Varmaan sen takia meillä on hyvin uskollinen ja aktiivinen asiakaskunta.  Olemme myös kouluttaneet heitä paljon. Suosituimpia ovat olleet autojen yliteippaus- ja autojen ikkunakalvokoulutukset.

Viime kesien suurin hitti ovat olleet aurinkosuojakalvot, joita myös yksityishenkilöt haluavat asentaa ikkunoihinsa, jotta asunto ei lämpene liikaa.

– Eräs trendi ovat turvakalvot, joilla esimerkiksi kultasepänliikkeet teippaavat näyteikkunansa. Uskon, että niitäkin kysytään enenevässä määrin. Erilaiset teipit, kalvot ja niihin liittyvät materiaalit, kuten liimat, kehittyvät nopeasti.

– Eniten kehitystyötä tehdään Yhdysvalloissa, ja kehityksen vauhdissa pysyminen ei ole aina aivan yksinkertaista. Kaikkea tapahtuu liikaa. Melko usein asiakaskuntamme tietää kylläkin tarkasti, mitä he mahdollisesti haluavat. Se on hyvä.

👉🏻 Tutustu Taperolliin tarkemmin ja lue mitä he aikovat messuilla esitellä

Seminaariohjelma

Sign, Print & Promotion -messuilla nähdään seminaariohjelmaa molempina messupäivinä. Klikkaa alta nähdäksesi puhujat ja aikataulun.

Autoteippauskilpailu

Sign, Print & Promotion -messuilla näet kuinka teipataan ajoneuvoja. Messuilla palkitaan myös Suomen paras teippari!